czwartek, 7 grudnia 2017

Gry wędkarskie-czy coś z tego będzie?

Dzisiejszy temat będzie bardzo trudny,podejmiemy się gier wędkarskich na komputer.
Znam kilka osób którym lepiej idzie w świecie wirtualnym niż w realnym,jeśli chodzi o gry wędkarskie,ale znam też takich którzy na same słowo "gra wędkarska" reagują "nic ciekawego,lepiej wybrać się na ryby w prawdziwym świecie,nie gram w gówno"
A więc zapraszam na artykuł poświęcony właśnie grom wędkarskim,gdzie omówimy kilka znanych tytułów jak "Łowisko","Na ryby","Ultimate Fishing","Fishing Planet" czy "Euro Fishing"






 Myślę,że niemal każdy wędkarz chodź raz próbował swoich sił w wirtualnej rzeczywistości świata wędkarskiego,jednym taka zabawa była w sam raz na długie zimowe wieczory(jak na przykład teraz) innych interfejs,brak realizmu i inne pierdoły natychmiast zniechęciły.
Najpierw w artykule opiszę to jak u mnie wyglądała zabawa w gry wędkarskie.

Rok 2009 lub 2010.
Jeszcze nie posiadałem internetu,filmy wędkarskie na YT nie istniały.ale już od roku czy 2 łowię ryby,a komputera do grania używam dość często,gdzieś kiedyś w kiosku wypatrzyłem grę pod nazwą 'Wędkarz 2" lub "Wędkarz 3" za 9.99 zeta,no myślę "o kurcze coś dla mnie" i proszę mamę aby zakupiła mi to "cudo",jakoś udało się uprosić,wpadam do domu,od razu instaluje i próbuje grać,90% ryb mi się zrywa,ciężko cokolwiek wyciągnąć,mimo że mam obojętnie jaki sprzęt,łapie mnie frustracja,nerwy,każda ryba podczas zacięcia mi spada,mimo że próbowałem i kombinowałem na wszystkie sposoby,łzy same na oczy chcą się cisnąć,ale raz na jakiś czas udaje mi się coś wyholowac.

Po jakimś czasie dostaje "złotą wędkę" i inne złote sprzęty,od tej chwili jestem zdolny wyholować każdą rybę,wszystko jest łatwiejsze,jak bez tych złotych rzeczy nic nie mogłem wyciagnąć,tak teraz każda ryba jest moja,no myślę "ehh słaby ten realizm i jakoś mało możliwości" gra szybko się znudziła,grafika łowisk była co prawda ładna,ale było to zdjęcie jakiegoś łowiska i nałożony efekt wędki i siły holu,nic ciekawego,jakoś do gier wędkarskich mnie nie ciągnęło.



Rok 2011-dostaję internet,modna jest "Nasza Klasa" szybko zakładam konto,obczajam internety,no i widzę grę "Łowisko-Gone fishing" no to myślę "no zobaczymy,znajomi polecali" odpalam i gram,w miarę się wciągam,wszystko wydaje się lepsze niż w kupionej grze "Wędkarz" są poziomy,są nagrody,aktualizacje,dużo łowisk,dużo sprzętu,co chwila coś nowego,rywalizacja z kolegami kto będzie miał wyższy poziom i takie tam,o dobrej grafice jeszcze nie ma mowy,ale gra wciąga nabijam jakoś 50 poziom,mam już swój sposób na szybkie i owocne połowy,a mianowicie sposób na "kłusola" czyli nastawiam siatki na 4 godziny i co 4 godziny w telefonie budzik aby zdjąc siatki,bo jak za długo będą w wodzie to ryby uciekną i tak sobie zdobywam kasę i doświadczenie.
Po czasie sprzedałem konto z grą i same konto na NK]





W 2012 roku chwile pograłem w grę "Na ryby" która była lepszą wersją gry "Łowisko" a;e brakowało mi jakoś tego sterowania "WSAD,tej wolności,zwiedzania,większej kontroli wędkowania,schemat rzutu w te same miejsce i schemat takiego samego holu zrobił się nudny.

Od 2013 do 2017 nie grałem już w żadną grę wędkarską,bo odstraszył mnie brak realizmu,za mało Polskich ryb,nie interesują mnie jakieś Bassy,Trocie czy inne ryby rzadko występujące w Polsce lub w ogóle nie występujące.

W 2017 zobaczyłem na YT bardziej realistyczne gry jak Fishing Planet czy Euro Fishing.

Fishing Planet-z tego co widzę grało w tą grę trochę tych naszych wędkarskich YouTuberów.
Na plus na pewno rozbudowany interfejs,duża ilość dostępnego sprzętu,grafika,czy właśnie to że możemy sobie chodzić postacią i mamy więcej wolności.
Ale mamy też wielkie minusy czyli to że łowimy w Ameryce,a że ja sam nie łowię po za Polską,to tym bardziej nie będzie mnie interesować jakieś tam łowienie na odległym kontynencie.



Do tego dochodzi brak większości ryb które poławia się w Polsce,nie interesują mnie te bassy czy inne ryby występujące w USA czy Kanadzie.
Mieszkam w Polsce,wędkuje w Polsce,więc interesują mnie tylko nasze Polskie ryby,w grze też nie mamy dużo możliwości,bo mamy tylko oklepany spławik i spinning.




Brakuje tego karpiowania,nęcenie,wędek na rod podzie no i oczywiście Polskich ryb,gra ogólnie pod względem interfejsu i grafiki jest dobra,ale nic po za tym.


Ale czego nie ma Fishing Planet to ma Euro Fish.
Gra która bardziej stawia na karpiowanie,na duży plus zasługuje to że możemy sobie nęcić wybrane miejsca spombem,możemy sobie dać 3 wędki na rod poda i z każdej wędki może być branie,nawet podczas holu na wędkę numer 1,branie może być na wędce numer 3.




Jest dużo karpi,są potężne sumy,dla mnie chyba najlepsza gra wędkarska,gra z 2014 roku,więc jeszcze graficznie nie dorownuje dla Fishing Planet ale sama zabawa dla mnie jest lepsza.
Lecz brakuje wypływania po rybę pontonem,czy nęcenie łodką zanętową lub pontonem,bawienie się echosondą i kilku innych rzeczy.


Też duży plus za rzeczywisty rozmiar ryb,czyli rzeczywisty rozmiar ryby podczas prezentacji,bo w niektórych grach zlowiona przez na 30 kilogramowa ryba wygląda jakby miała 1 czy 2 kilogramy.

Ultimate Fishing-czyli taka nowość,praktycznie kopia Fishing Planet,gra nadal aktualizowana.
Fajnie wygląda hol ryby,możemy sobie śledzić naszą przynetę i holować z perspektywy wędkarza lub ryby.
Ale też nic szczególnego,mimo że to najnowsza gra,to nic przełomowego nie znajdziemy,mamy ten nieszczęsny spławik,spinning i podlodówkę.




Ciężko więcej powiedzieć,bo gra niczym ciekawym bynajmniej dla mnie się nie wyróżnia.


Czas na wnioski i ostateczne podsumowania
Dla mnie wszystkie te gry to jedna wielka "miernota" ,takie jest moje zdanie,jest ono brutalne,ale mówię to co myślę i jak uważam,rozumiem że każdy może mieć swoje zdanie i to szanuje.
Do perfekcji w każdej z tych gier brakuje bardzo dużo,mamy rok 2017 prawie 2018,możliwości są potężne,w Ultimate Fishing hol ryb jest idealny i wystarczający,Euro Fishing przedstawia nam karpiowanie na ciekawym pozimie,Łowisko czy Na ryby daje nam za to wiele gatunków ryb występujących w Polsce.

Więc według mnie są już dostępne możliwości na stworzenie idealnej gry wędkarskiej,jest to jak najbardziej wykonalne,co według mnie jest potrzebne w idealnej grze wędkarskiej:
-większość metod połowu czyli spławik,rozszerzony spinning,czyli boczny trok,drop shot,karpiowanie takie rozszerzone gdzie testujemy różne kulki,gdzie różne czynniki mają wpływ na brania,gdzie mamy echosodny,różne mixy zanętowe,ponton,łódkę,spomba i to wszystko.
-grafika,interfejs już jest na dobrym poziomie
-Polskie ryby,czyli karaś,lin,leszcz,płoć czy nawet ten nie do końca Polski karp czy amur,jakieś Polskie łowiska,rozumiem że Polska to "wypizdowie" ale mamy kilka łowisk którymi możemy się pochwalić w Europie.
-Więc niech będzie z 3-5 łowisk z Polski,trochę z innych Europesjkich krajów no i wiadomo z 2 czy 3 z Ameryki czy Azji.
-Realistyczny wygląd złowionych ryb
I kilka innych drobnych spraw

To wszystko jest jak najbardziej osiągalne,bo dość mam łowienia tych pstrągów,bassów,troci,czy żółtych okoni lub innych górskich ryb czy tych "Amerykańskich" ryb.


A tak wygląda ankieta na temat waszej ulubionej gry wędkarskiej,wniosek jest taki,że nowinki technologiczne,interfejs,grafika nie przekonały was i wybraliście stare gry przeglądarkowe,gry w których było łatwiej o "Polskie ryby"
Wywnioskować możemy tez że Ultimate Fishing i Fishing Planet to prawie jedno i to samo,a na rynku liczy się tylko 4 czy 5 tytułów gier.
W ankiecie wzięło udział 140 osób.




W Polsce mamy najwięcej spinningistów(ale tych łowiacych okonie,sandacz i szczupaki) lekko za nimi są gruntowcy(feederowcy i karpiarze) a dopiero za nimi spławikowcy,a w każdej grze zaczynamy od spławika,no skoro tak to i przydało by się to jakoś unowocześnić czyli dodać odległościówkę oraz tyczkę.
Pomysłów jest wiele,aż tak skomplikowane to to raczej nie jest.

Sam w gry wędkarskie już praktycznie nie gra,a jak zagram to góra 2 godziny w ciągu miesiąca,dla gier wędkarskich przydała by się rewolucja,bo nadal większość jeszcze nie jest przekonana,chodź też są ludzie mniej wybredni którzy zagrają w wszystko i sprawia im to przyjemność,ale chyba chodzi o to aby sprowokować do gry jak największą ilość osób.

Dajcie znać w komentarzach co sami o tym sądzicie i jakie wy macie zdanie na ten temat.
Chętnie poczytam wasze zdanie,moje jak widzieliście było lekko kontrowersyjne.

4 komentarze:

  1. Moim zdaniem najlepszą grą wędkarską jest russian fishing 4. Ryby które występują w grze w większości występują w polskich wodach. Łowić możemy na spławik spining i grunt. Jest duży wybór przynęt w tym kulki proteinowe o wielu smakach. Są też zanęty na wiele gatunków ryb.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na dobrą sprawę ja nigdy akurat w takie gry nie grałem więc nie wiem czy coś z tego będzie. Jestem zdania, że jak wyjdzie konsola PlayStation 5 https://www.oleole.pl/cms/gk-playstation-5.bhtml to wtedy będę wiedział o tym jako jeden z pierwszych. W końcu zapisałem się na powiadomienia.

    OdpowiedzUsuń